Op 16 april was het de Dag van de Fietshelm en werd de landelijke campagne Zet ‘m op gelanceerd.
In Nederland fietsen we massaal en graag. Dat is iets om te koesteren. Maar als fietser in het verkeer ben je ook kwetsbaar, bij een botsing of val. Met een fietshelm bescherm je je hoofd als je valt. Het verkleint de kans op ernstig letsel met ongeveer 60% en op dodelijk hoofd- of hersenletsel zelfs met 70%. Zet ‘m dus op!
De campagne is onderdeel van een bredere beleidsstrategie. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft als doel het vrijwillig gebruik van de fietshelm in de komende 10 jaar te verhogen van 4% naar 25%.
Als KBO onderstrepen we het belang van een fietshelm, omdat we de veiligheid van onze senioren hoog in het vaandel dragen.
Dit jaar is er in Limburg een kortingsactie gericht op de aankoop van een helm voor (groot)ouder en kind. U ontvangt maar liefst 40€ korting bij de aankoop van 2 helmen. Kijk voor de voucher en de voorwaarden op https://limburgfietshelm.nl/